cici-Rong

Devil's Got A Gun - Whitehorse

莫西顾:

这首歌的调调太有趣了!

前奏活波又怪诞,像两朵踩着舞步的杀人花,诱惑又危险,让我想起之前推过的goodnight moon,整首歌最让我感到奇妙的也是这里,像是黑匣子乐队穿越到了昆汀的电影里。而前奏那么曼妙的感觉,到了副歌部分,摇身一变,成了活力四射的摇滚女郎,享受着全世界的瞩目和尖叫,她唱着——

I'm never going back

我可不会回去

I'm running from the sun

我才刚刚从太阳里跑出来


歌词:


Look out

当心

This thing is gonna blow

此事将随风而逝

I heard it from the people in the know

我从那些熟谙此事的人口中得知

There's trouble in the tenements below

公寓楼下好像有点小问题

There's fire where the flowers used to grow

花园里燃起熊熊烈火

I'm never going back

我可不会回去

I'm running from the sun

我才刚刚从太阳里跑出来

Bullets at my heels

子弹射穿了我的后跟

The devil's got a gun

你们居然支持那魔鬼,还给了他枪

I'm never going home

我永远不会归家

I'll be the only one

我将是唯一的一个

With daylight on my tail

那个连尾巴都闪闪发光的人

And heaven on the run

与逃亡的天空一遭

Rain is jumping up into the clouds

雨滴在云朵上不停跳动

A girl has ceased to make her father proud

姑娘不再为光耀而大步向前

Lovers wrapped up in cellophane

爱人们都是被玻璃纸精心包裹着的

The bitter fruit has fallen from its prey

在这样的掠夺下你也尝到了苦果

I'm never going back

我可不会回去

I'm running from the sun

我才刚刚从太阳里跑出来

Bullets at my heels

子弹射穿了我的后跟

The devil's got a gun

你们居然支持那恶棍,还给了他枪

I'm never going home

我永远不会归家

I'll be the only one

我将是唯一的一个

With daylight on my tail

那个连尾巴都闪闪发光的人

And heaven on the run

与逃亡的天空一遭

Help me I know not what I see

救救我吧,我什么都没看到

I'm a stranger to the face looking back at me

在那一张张脸上我发现我不过是个陌生人

When the company of sisters is just like any mystery to me

当亲人的陪伴对我来说都变成了神秘的事时

Hold me I know not who I am

拥抱我吧,我迷失了自己

If I'm a woman you're a creature not a man

我是夏娃而你却不是亚当

The eyes of a lover

你的本应深情款款的眼神

They look like any other to me

如今和那些过客有何不同

It's down to the second hand

看来只能归咎于某个人了

The tick tock is more than you can stand

时钟的滴滴答答让你心乱

The grinders and the wheels they never sleep

磨工车轮可不会因此停下

We're fighting to the bottom of the deep

咱们这是在为“渺小”而战啊

I'm never going back

我可不会回去

I'm running from the sun

我才刚刚从太阳里跑出来

Bullets at my heels

子弹射穿了我的后跟

The devil's got a gun

你们居然向着那魔鬼

I'm never going home

我再也不想归家

I'll be the only one

我要做那唯一一个

With daylight on my tail

连尾巴都闪闪发光的人

And heaven on the run

与逃亡的天空一遭

Daylight on my tail

如此闪闪发光

And heaven on the run

与逃亡的天空一遭


评论

热度(89)